Facebook

luni, 23 martie 2020

Mancare de urzici - Reteta rapida

A venit primavara, asa ca avem o gramada de legume si verdeturi pe care le putem manca💖

Am gasit niste urzici intr-un hypermarket (in perioada asta nu prea am alta solutie), deci am incropit o cina rapida din ele 😇



Reteta pe care o stiu eu (fara lapte) e cea pe care o mananc de cand eram mica. Stiti cum e, cand te obijnuiesti cu un gust, greu ti-l mai schimbi ;))

Oricum e buna pentru cei care tin post, dar desigur ca puteti adauga si lapte (in loc de apa)


Va las reteta mai jos, poate o folositi zilele astea :)

Ingrediente


  • 500g urzici curatate si spalate oarte bine
  • Unt sau ulei pentru calit
  • un catel de usturoi
  • o lingura de faina
  • Apa (cam 150-200ml)
  • Sare si piper

Mod de preparare 


Indiferent de unde luati urzicile, inainte de a le gati, curatati-le si rupeti-le cotoarele mai groase (pentru ca vor ramane tari si nu vor avea aceiasi consistenta ca si celelalte).



Eu cu atat m-am ales din 500g (erau un pic batrane, dar avand in vedere circumstantele, sunt multumita si de acestea).

Puneti o oala inalta pe foc si adaugati un strop de sare. Lasati-o sa clocoteasca.

Cand apa a inceput sa clocoteasca adaugati urzicile (daca aveti mai multe faceti aceasta etapa de mai multe ori) si lasati-le aproximativ 5 minute la oparit.



Dupa cele 5 minute scoateti-le intr-o strecuratoare la scurs si lasati-le sa se scurga si sa se raceasca un pic.


Dupa racire, le puteti toca cat de marunt vreti. Eu prefer sa le maruntesc foarte fin asa ca am folosit un robot de bucatarie pentru a avea aceiasi textura la toata compozitia.



Incingeti intr-o tigaie uleiul sau untul (sau chiar combinatie din ele, eu asa am facut).



Zdrobiti catelul de ustuoi si lasati-l sa se caleasca un minut. In toata aceasta perioada focul sa nu fie pea mare, pentru a nu se arde usturoiul. Capata un gust amarui destul de neplacut. Folositi o lingura sau un tel pentru a mesteca in continuu.


Dupa minutul de aur ;)) (o sa simtiti cum usturoiul isi lasa toata savoarea in ulei sau unt si toata camera va fi inmiresmata ;))) putem adauga lingura de faina. O adaugam si amestecam in continuu. Este foarte importanta aceasta etapa, daca nu mestecam in continuu (va recomant un tel) rantasul va avea cocoloase.


Dupa ce am uniformizat compozitia putem adauga apa (inca mestecam in continuu).Asa am obtinut rantasul pentu urzici :)

Adaugam urzicile maruntite si mestecam pana se uniformizeaza compozitia .




La final asezonam cu sare si piper si e gata mancarica :)

Noi am servit-o cu mamaliguta si un ou posat (bine, cineva, a mancat si cativa canati afumati langa, pentru ca merge pe ideea de nicio zi fara carne ;)) )



Pofta buna va doresc!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu